Stažuotės dalyvių įspūdžiai Prancūzijoje

  • Titulinis
  • Stažuotės dalyvių įspūdžiai Prancūzijoje

Dalyvauk, laimėk, važiuok, jei nori kažką naujo išmokti, sužinoti ir patirti.

Nepaisant to, į kurią šalį išvyksi, parsiveši ne tik žinių bagažą, bet ir daugybę gerų emocijų. Vasario 4 d. pagal projektą “Kvalifikacijos tobulinimas su Erasmus+“, nr. 2017-1-LT01-K102-035112, mes, šeši mokiniai  ir lydinti mokytoja, išvykome  dviejų savaičių praktikos į Prancūziją, Argenteuil miestelį netoli Paryžiaus. Kitą savaitę pasikeitė lydintieji mokytojai ir atvyko penki profesijos mokytojai.

 

Mūsų delegaciją priėmė GARAC mokykla. Tik išėję iš oro uosto pajautėme priimančiosios organizacijos rūpestį ir globą: pasitiko oro uoste, apgyvendino mokyklos bendrabutyje, suorganizavo ekskursiją po be galo didelę automechanikų mokyklą. Jie tikrai turi kuo pasigirti, o mes pasimokyti. Pirmas dienas kartu su mokiniais prancūzais ėjome į praktinio mokymo užsiėmimus,kuriuos vedė Mr. Miguel Bruno, kartu mokėmės nustatyti gedimus ir remontuoti automobilius, kurių yra tiek, kad kiekvienas mokinys gali dirbti prie automobilio individualiai. Susipažinome, susidraugavome su labai įdomiais  mokytojais ir mokiniais. Laisvalaikiu kartu vykome į muziejus, galerijas, sužinojome daug naujo apie gyvenimo ir mokymosi sąlygas Prancūzijoje.

 

Vėliau mus, mokinius, išskirstė po autoservisus. Buvo šiek tiek neramu, kaip priims, ar susikalbėsim, ar mokėsim atlikti  patikėtus darbus? Bene didžiausias iššūkis, su kuriuo teko susidurti – tai išėjimas iš komforto zonos. Darbo dienos metu nebuvo lydinčių mokytojų, visus iškilusius klausimus užsienio įmonėje teko spręsti patiems.Tačiau nerimauti nebuvo dėl ko. Autoservisų darbuotojai buvo draugiški, nuoširdžiai dalinosi patirtimi, džiaugėsi mūsų gebėjimais ir  technologiškai tvarkingu darbu, mokė naudotis kitokia įranga, kurios mes  Lietuvoje neturime ar naudojame kitokią. Gera buvo pasitikrinti savo kompetencijas, įsitikinti, kad esame gerai parengti ir galime dirbti bet kurioje Europos šalyje. „Erasmus+“- tai praktika, atlikta užsienio įmonėse, praktinių gebėjimų tobulinimas, tarptautinė patirtis, reali darbo patirtis, padvigubinanti galimybes įsidarbinti.  Nauji įgūdžiai ir patirtis tikrai pravers tolimesnei karjerai.

 

Šis trumpas praktikos laikotarpis padėjo pažinti prancūzų kultūrą, išmokti keletą prancūziškų frazių ir įtvirtinti anglų kalbos įgūdžius. Savaitgaliai būdavo laisvi, todėl kartu su naujais draugais ir mokytojomis Miss Tomescu Simona bei Miss Zolli Elisa nemažai keliavome po Paryžių: apsilankėme Monmartre, Luvre, Noterdamo katedroje, Paryžiaus katakombose, Pompidu centre – šiuolaikinio meno ekspozicijų komplekse, Monparnase, pabuvojome prie Eifelio bokšto ir dar daug kur.  Pokyčiai, naujos vietos, nauja patirtis ir žmonės, nuotykiai ir įvykiai, kurių niekuomet nesitikėjai, kultūra ir noras prisitaikyti – visa tai pakeičia tave.

 

„Erasmus+“ – tai puiki galimybė mokiniams, kurie nebijo rizikuoti ir nori išbandyti kažką naujo bei įgyti praktinės patirties, bendravimo įgūdžių, iniciatyvumo, sprendimų priėmimo ir savarankiškumo. Tai buvo laikas, kurio niekada gyvenime nepamiršime!

 

Kokios patirties įgijo profesijos mokytojai? Dalyvaudami praktinio mokymo užsiėmimuose susipažino su praktinio mokymo galimybėmis ir įranga, naujų mokymo metodų taikymu, mokinių įtraukimu ir jų motyvavimu. Lankydamiesi laboratorijose, diskutavo apie specialybių poreikį, darbdavių ir transporto srities asociacijų įtraukimą į programų rengimą ir tobulinimą. GARAC mokyklos praktikos vadovas Mr. Habiddi Zakaria susipažindino su  mokymo/si procesų organizavimu. GARAC mokykla yra privati, mokslas yra mokamas, tad norėdami įveikti konkurenciją šios mokyklos mokytojai turi būti žingsneliu priekyje ir nuolat ieškoti naujų būdų ir metodų ypač gerai parengti mokinius darbo rinkai. Nuvykę į įmones vizito dalyviai dalinosi patirtimi apie inovatyvų praktinį mokymą, apie naujų kompetencijų ir praktinių įgūdžių poreikį keičiantis automobilių rinkai.

 

Projekto dalyviai patobulino profesines kompetencijas, užmezgė ryšius, kurie suteikia galimybę keistis idėjomis. Mobilumas paskatino mokytojus modernizuoti mokymo procesą, diegti naujoves įgyvendinant modulines programas. „Erasmus+“ programos dėka, vizito dalyviai praplėtė savo akiratį, susipažino su kitokia kultūra, ugdomomis  vertybėmis, patobulino kalbinius įgūdžius.

Straipsnelio autoriai Miroslav Tumel, Artur Valiuk, Audrius Nazarovas, Maksim Levčenko ir grupė mokytojų.

Galerija
Skip to content