PRAKTINIO MOKYMO METODAI: UZSIENIO SALIU PATIRTIS NR. 2015-1-LT-KA102-013179

  • Titulinis
  • PRAKTINIO MOKYMO METODAI: UZSIENIO SALIU PATIRTIS NR. 2015-1-LT-KA102-013179

ERASMUS+PROJEKTAS „PRAKTINIO MOKYMO METODAI: UŽSIENIO ŠALIŲ PATIRTIS“ NR. 2015-1-LT-KA102-013179

Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla dalyvavo viešosios įstaigos Daugų technologijos ir verslo mokyklos koordinuojamame ERASMUS+  projekte „Praktinio mokymo metodai: užsienio šalių patirtis“ Nr. 2015-1-LT01-KA102-013179.

 

Projekto tikslas buvo tobulinti darbuotojų, aktyviai veikiančių profesinio mokymo srityje (profesijos mokytojų, darbuotojų, atsakingų už profesinio mokymo proceso organizavimą) kompetencijas praktinio mokymo metodų srityje, pritaikant Europos šalių patirtį.

 

Šeši Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos mokytojai dalyvavo personalo ir darbo stebėjimo vizituose Leipcige (Vokietija), Nevsehir (Turkija), Barselonoje (Ispanija).

 

Vizito Vokietijoje metu dalyviai susipažino su Vokietijos švietimo sistema, profesiniu mokymu, praktinio mokymo metodais, formomis, šiuolaikinių metodų taikymu profesiniame mokyme ir tęstiniame mokyme. Aplankė ir susipažino su praktiniais mokymo metodais bei mokymo baze Elektronikos kompanijoje Robotron, Berufsförderungswerk mokymo centre, Profesinio mokymo centre ZAW, Profesinio mokymo centre FZG Fortbildingszentrum, Informacinių technologijų ir Elektros technologijų profesinėje mokykloje BZS7, Leipcigo viešojo transporto kompanijoje LAB.

 

Vizito Ispanijoje metu, dalyviai  lankėsi profesinio mokymo centre IES Anna Gironella de Mundet. Dalyviai susipažino su praktinio mokymo galimybėmis ir įranga, personalo struktūra ir kvalifikacija, mokinių įtraukimu ir jų motyvavimu dalyvaujant praktiniuose mokymuose. Dalyviai lankėsi López Vicuña mokymo centre, kur pristatytos specialybės, aplankytos  laboratorijos, susipažinta su  įranga, diskutuota apie specialybių poreikį  ir mokymo motyvaciją. Buvo aplankyta CETT „Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia, kur vyko diskusijos apie mokymosi metodus, specialybių poreikį rinkoje.  Grupė lankėsi ir privačiose profesinėse mokyklose, kur mokslas yra mokamas. Kaip pasakojo ispanų kolegos, konkurencija tarp privačių ir valstybinių mokyklų didžiulė. Todėl privačios mokyklos turi būti žingsneliu priekyje ir nuolat ieškoti naujų būdų ir metodų pritraukti mokinius. Valstybinės mokyklos greit perima gerąją patirtį.

 

Vizito Turkijoje metu, dalyviai lankėsi mokyklose, kur susipažino su mokinių profesiniu rengimu, diskutavo apie profesinį mokymą, mokymo priemones ir metodus, stebėjo praktinio mokymo užsiėmimus. Dalyviai susipažino su mokymo tvarka profesiniuose centruose, su mokymo baze, kompiuterinės krypties mokymo programa, mokymo ir metodine medžiaga, pamokų vedimo būdais ir metodais. Buvo lankytasi 9 profesinėse mokyklose, įsikūrusiose Kapadokijos regione – valstybinėse, privačiose, vidurinėse, profesinėse ir aukštosiose (Nevsehir techninė profesinė mokykla, Kapadokijos profesinė mokykla, AhiEvran komercinė mokykla, IbniSina profesinė mokykla, USET profesinė mokykla, Mustafa Pasa profesinė mokykla, AltinYtldiz profesinė mokykla, Nevsehir kolegija, Evler 2000 kolegija).

 

Projekto dalyviai patobulino profesines kompetencijas, parengė praktinio mokymo metodų aprašymus iš kiekvienos vizito šalies su vaizdine medžiaga ir rekomendacijomis kaip ir kokiose profesinių dalykų praktinio mokymo pamokose juos taikyti.

Skip to content